czwartek, 30 października 2014

Posted by Zaburzony Świat Krystiana |
Uważam, że Zespół Aspergera jest typem urody. Nie mam na nią bezpośredniego wpływu. Taki się urodziłem. Mogę ciężko pracować by tę urodę poprawić. Trochę zmienić. Coś polepszyć. Czasami nakładam na siebie maskę by ukryć coś przed światem. To nie jest rozwiązanie, ale społeczeństwo wymaga ode mnie bym uczestniczył w jego stadnym życiu. Chociaż sprawia mi to ogromną trudność wtapiam się w jego zasady. Często przybieram barwy szarej masy by po jakimś czasie znowu się wyłamać i żyć w swoim własnym świecie. Nie jest łatwo. Mam pod górkę. Mimo wszystko jestem szczęśliwy, że mam tyle siły by samemu na nią wejść. 
Czym jest dla mnie Zespół Aspergera? Wspomnianą wcześniej urodą. Bardzo charakterystyczną ale nie szpetną. Ma swoje zalety. Dostrzegam dzięki niej więcej. Twarz nie zdradza emocji jednak oczy się śmieją. Czasami grymas przypomina szczery uśmiech. Zdarza się, że naprawdę taki jest. Nie zbyt często... Zespół Aspergera nie jest wyrokiem. Nie skazuje z góry na wykluczenie. Samotność. Nieprzystosowanie. Problemy z komunikowaniem się. Jest to sporym utrudnieniem ale da się z tym żyć. Mimo wszystko... Pomimo tego, że jest wpisany w genom, jestem w stanie nim manipulować. Oszukać. Ukształtować. Przezwyciężam własne słabości. Rzucam się na głęboką wodę chociaż nie potrafię pływać. Nie topię się. Macham panicznie rękami i nogami. Za każdym razem udaje mi się przepłynąć kolejne parę metrów. Ciągle się uczę...

4 komentarze:

  1. Chyba mogę już 'powiedzieć', że zostałam Pana fanką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Tylko proszę zwracać się do mnie po imieniu :) Mam nadzieję, że się tutaj zaprzyjaźnimy :)

      Usuń
  2. czesc , jestem mamą 10 letniego Adama z ZA , widzę jak się stara każdego dnia ,nieraz się udaje , nieraz nie. W domu jest najszczęśliwszym dzieckiem na świeci , tak mówi , wśród ludzi jest słabiej.....Pracujemy próbujemy , wspieramy ...czasem mamy dość , ale zawsze wstajemy z kolan
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń